EKONOMİ ŞURASI İÇİN 5 SORUN VE ÖNERİMİZ
Sorunlar
Motorlu Taşıt Sürücü Kursları (MTSK)’nın
yatırım ve rekabet gücünü koruyacak sürdürülebilir mali politikaların olmaması
Açıklama
Denetimlerin sadece evrak üzerinden
yapılması, işin niteliğinin korunması yönünde değerlendirme yapılmaması
kurumlar arası haksız rekabete neden olmaktadır.
MTSK’larda kursiyerlerle yapılan
sözleşmeden doğan damga vergisi ek yük getirmektedir.
5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları
Kanununun 8. Mad. Ders saati sayısının 2/3 kadrolu personel tarafından okutulur
şartının kaldırılması
Uygulama eğitiminin sadece sanal ortamda
yapılması gerçekçi değildir, trafik kazalarını arttıracaktır. İllerde
direksiyon sınav ve eğitim merkezleri açılması eğitim ve sınav kalitesinin
arttıracaktır.
Direksiyon eğitim araçlarına ÖTV
indirimi yapılması ve yaşı dolan araçların ÖTV siz değiştirilmesi,
Mtsk larda kurs müdürlerinin lisans mezunu olması ve direksiyon usta
öğreticilerinin yüksekokul mezunu olması şartı,
Çözüm Önerisi
· AB
sürücü eğitim takip programı getirilmeli, en az 50 ilde sınav merkezleri inşa
edilmeli, direksiyon sınavında AB kriterleri uygulanmalı,
· MTSK
Yönetmeliğin de ders saati sayıları 30 gün çalışmayı gerektirmektedir.
Çalıştırılmayan kişilere fazladan maaş ve sigorta primleri ödenmektedir.
· Aylık
8 saat ilkyardım ve 6 saat araç tekniği dersi için ilgili personele 30 gün
üzerinden maaş ve sigorta pirimi ödemek adil bir uygulama değildir.
· Mtsk
yönetmeliğinde otomobiller 10 yaş, ağır vasıtalara 20 yaş şartı getirilmiştir.
Maliyetleri çok yüksek olan bu araçların alımında ve değiştirilmesinde
ÖTV muafiyeti getirilmelidir.
· Mtsk
personellerinin mevcut yönetmelik şartları istihdam ve maliyet sıkıntısı
yaratmaktadır. AB standardın da direksiyon usta öğretici; kurstan geçirilmiş
herhangi bir okul mezunu, öğretmenlerden herhangi birisi de idari işlerden
sorumludur.
İlgili Kurum
Milli Eğitim Bakanlığı, Ekonomi
Bakanlığı, Maliye Bakanlığı,
ÖZEL SÜRÜCÜ KURSLARI KONFEDERASYONU
DURSUN ÖNAL BAŞKAN
OSMAN ALİ DAĞ 2. BAŞKAN